تبلیغات
ورزشكار
 
ورزشكار
ز نیرو بود مرد را راستی ز سستی كژی زاید و كاستی
                                                        
درباره وبلاگ

مطالب و گفتمان ورزشی زمانه
مدیر وبلاگ : علیرضا عسكرپور
مطالب اخیر
نظرسنجی
كدام قسمت سایت مفیدتر می باشد؟





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

کاملا طبیعی است که بدن بویی خاص هر چند ناخوشایند داشته باشد. این بوها ناشی از ترشح ترکیبات سمی و تنظیم درجه حرارت بدن است. اما با این حال بوهای نامطلوب دیگری نیز وجود دارند که به دلیل وجود مشکلی در سلامتی مانند وجود عفونت یا سرطان هستند.

نتایج پژوهش ها نشان می دهند که بیماری ها باعث بروز تغییراتی در ترکیبات شیمیایی بدن می شوند. برخی از این تغییرات با مشاهده ی علائم آنها و همچنین استشمام بوی نامطبوع قابل تشخیص هستند.

اگر این بوها دائمی بوده و از بین نرفتند، بهتر است احتیاط کرده و بررسی های لازم پزشکی را انجام دهید.

در این مطلب هفت بوی بد بدن را بررسی کرده و بیماری های احتمالی مسبب آنها را عنوان می کنیم.

بوی بد پاها


آیا بوی بد پاهایتان غیرقابل تحمل است و تا کنون نتوانسته اید با آن مقابله کنید؟ با وجود اینکه محصولات زیادی به منظور مقابله با بوی بد پاها وجود دارد، اما برخی افراد نمی توانند با این بو مقابله کنند.

بوی بد و شدید پاها می تواند هشداردهنده ی وجود باکتری و قارچ در پاها باشد که در معرض هوا تجزیه شده و بوی نامطبوعی منتشر می کنند.

این مشکل می تواند در اثر تغییرات هورمونی، عدم رعایت بهداشت پاها و یا اختلالات عصبی نیز بروز کند.



ادامه مطلب


نوع مطلب : سرگرمی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




پربیننده ترین خبرهای ورزشی در دوازده ساعت گذشته
  • کاپیتان سابق پرسپولیس: جواد خیابانی گفت با استقلالیها صحبت کردم که به آنجا بروی! | پارس فوتبال - ده ساعت پیش
  • عکس/ نمایی جالب از حقیقی در میان کلوپ و بنتکه! | بانک ورزش - نه ساعت پیش
  • بدترین اتفاق ممکن برای نکونام | بانک ورزش - دوازده ساعت پیش
  • غایب بزرگ پرسپولیس در دربی 81 | نواندیش - دوازده ساعت پیش
  • شباهت عجیب تیم یحیی با پرسپولیس! | بانک ورزش - نه ساعت پیش
  • خاطره بازی/ دردسرساز ترین حرکت امیر قلعه‌نویی | بانک ورزش - ده ساعت پیش
  • آلمانی ها هنوز هم مدافع استقلال را به طور جدی می خواهند | پارس فوتبال - ده ساعت پیش
  • فوتبالم را مدیون مایلی کهن هستم| لحن ایشان با علی دایی فرق داشت | پارس فوتبال - ده ساعت پیش
  • هانی را رها کنید | پارس فوتبال - یازده ساعت پیش
  • درخواست پروین از هواداران/ برای پرهام دعا کنید | بانک ورزش - پنج ساعت پیش


ادامه مطلب


نوع مطلب : آخرین اخبار ورزشی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




بیشتر افراد برای مسائل عشقی و کاری به طالع بینی روی می آورند، اما در مورد ورزش چطور؟! حتی اگر شما با این عقیده موافق باشید که اجرام آسمانی می توانند تصمیمات و اتفاقات زمینی را... فال و طالع بینی پرشین فال
برج فروردین (حمل) برج اردیبهشت (ثور) برج خرداد (جوزا)
برج تیر (سرطان) برج مرداد (اسد) برج شهریور (سنبله)
برج مهر (میزان) برج آبان (عقرب) برج آذر (قوس)
برج دی (جدی) برج بهمن (دلو) برج اسفند (حوت)
بیشتر افراد برای مسائل عشقی و کاری به طالع بینی روی می آورند، اما در مورد ورزش چطور؟! حتی اگر شما با این عقیده موافق باشید که اجرام آسمانی می توانند تصمیمات و اتفاقات زمینی را از قبل خبر دهند، اما تأثیر آن ها روی تناسب اندام کمی غیر معقول به نظر می رسد. اما استفاده از طالع بینی دید تازه و جدیدی را به تمرینات ورزشی می بخشد و می توانید با توجه به نشان مخصوص ماه خود، ورزش مخصوص تان را انجام دهید.


وقتی شما خواستنی ها و نخواستنی ها و توانایی های طبیعی و ذاتی تان را بدانید، می توانید یک رژیم غذایی و ورزش را انتخاب کنید و انجام دهید. چون مناسب شماست و صرفاً به خاطر اینکه مربی بدنسازی شما اینطور می خواهد و می گوید این ورزش برای سلامتی و لاغر کردن تان مفید است. طبق نظریه ستاره شناسی، هر نشانه، قدرت و تمایلات خاص خودش را دارد؛ و تک تک نشانه ها با اعضای بدن در ارتباطند. در واقع، دانستن طالع ورزش و تناسب اندام به عادت های ورزشی قدیمی تان جان تازه ای می بخشد مخصوصاً اگر از انجام دادن حرکات تکراری خسته شده اید. وقتی حرکت ورزشی مناسب انجام می دهید، به جای اینکه فکر کنید ورزش کرده اید بیشتر برایتان جنبه بازی و تفریح خواهد داشت.
آن وقت است که از حرکات ورزشی لذت می برید و در عین حال بدنی سالم خواهید داشت.

برج فروردین (حمل)

نشان ویژه: بلند همتی و جاه طلبی
عضو تأثیرپذیر: سر
حرکت ورزشی ایده آل: حرکات بدنسازی با دستگاه به صورت کاملاً فشرده و حرکات کششی. فروردینی های پر انرژی و هدفمند می توانند در رقابت ها پیروز شوند و نتیجه بگیرند. مثلاً کیک بوکسینگ ورزش محبوب برج حمل است چون از رقابت و به کارگیری استراتژی در آن لذت می برند.



ادامه مطلب


نوع مطلب : تندرستی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




پربیننده ترین خبرهای ورزشی در دوازده ساعت گذشته
  • عکس| سنگ قبر هادی نوروزی|هادی جان پرواز کن، زمین جای قشنگی نیست | پارس فوتبال - دوازده ساعت پیش
  • توافق اشپیتیم آرفی با تراکتوری ها | پارس فوتبال - یازده ساعت پیش
  • بی‌احترامی فیروز کریمی به خبرنگاران حاضر در استادیوم | پارس فوتبال - یازده ساعت پیش
  • دایی گفت تست فنی بده، از پرسپولیس رفتم/ به خاطر استقلال به پیشنهاد آلمانی‌ها نه گفتم | بانک ورزش - هفت ساعت پیش
  • عکس| بازیکن پرسپولیس: به خدا میگم جنبه رو حال کردی؟ | پارس فوتبال - هشت ساعت پیش
  • این سنگ قبر برای هادی نوروزی نیست | بانک ورزش - شش ساعت پیش
  • نامه افشین پیروانی به ضیا عربشاهی/حد را خورده ای،می دانی که بی تقصیرم | کاپ - هشت ساعت پیش
  • عربشاهی نه،پیروانی دروغ می گوید/زمان ضیا،افشین یک قل، دوقل بازی می کرد | کاپ - هشت ساعت پیش
  • غایب بزرگ پرسپولیس در دربی 81 | پارس فوتبال - چهار ساعت پیش
  • مدافع مد نظر پرسپولیس به پیشنهاد استقلال پاسخ داد | پیک خبر - هفت ساعت پیش


ادامه مطلب


نوع مطلب : آخرین اخبار ورزشی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




پربیننده ترین خبرهای ورزشی در دوازده ساعت گذشته
  • همسر هادی حلقه ازدواجش را نشان داد نه عدد ۶ | پارس فوتبال - ده ساعت پیش
  • دلیل اصلی سکته کاپیتان مشخص شد! | پارس فوتبال - هشت ساعت پیش
  • عکس| امیر قلعه نویی و دوستان در رستوران قلعه نویی | پارس فوتبال - ده ساعت پیش
  • عکس| کریم انصاری فرد گلش را به هادی نوروزی تقدیم کرد | پارس فوتبال - یازده ساعت پیش
  • هادی بلند شو، به جون مادرم بهت پاس می‌دم! | نه صبح - ده ساعت پیش
  • همسر هادی قسم می‌خورد که 6 نشان نداده/ استقلالی‌ها برای نوروزی سنگ تمام گذاشتند | بانک ورزش - هشت ساعت پیش
  • شاه‌ماهی قرمز در تور آبی،‌ بهترین تیتری بود که برایم زدند | سیاه رهبری‌فرد شدم و با دایی درگیر شدم! | آن زمان می‌ترسیدیم توی چشم بعضی بازیکنان پرسپولیس نگاه کنیم | پارس فوتبال - دو ساعت پیش
  • دروازه‌بان اسبق استقلال جانشین افشارزاده می‌شود؟ | پارس فوتبال - هشت ساعت پیش
  • 2 خبر از باشگاه پرسپولیس | بانک ورزش - هشت ساعت پیش
  • افشارزاده: به خودمان مربوط است | با قلعه نویی حرف میزنم | پارس فوتبال - هشت ساعت پیش


ادامه مطلب


نوع مطلب : آخرین اخبار ورزشی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




1425535725686_ultra-marathon-training-tips-90.jpg

ورزشکارانی که تازه ورزش را شروع کرده‌اند معمولا با کمبود انرژی و سوخت بدن به خصوص در ورزش‌های استقامتی روبه‌رو می‌شوند. یکی از تصورات غلط ورزشکاران تازه‌کار و آماتور این است که فکر می‌کنند فقط ورزشکاران رقابتی و حرفه‌ای باید سوخت بدن را تامین کنند.

به گزارش ایسنا، بسیاری از تازه‌کاران می‌خواهند که وزن کم کنند بنابراین به اندازه کافی کالری دریافت نمی‌کنند.

کمبود انرژی باعث ایجاد خستگی روحی و جسمی در ورزشکاران می‌شود. ورزشکاران می‌توانند با رعایت نکات زیر از این مشکلات جلوگیری کنند.

1- با شکم خالی ورزش نکنید

قبل از شروع ورزش سوخت بدن را تامین کنید. کربوهیدرات بهترین سوخت برای ورزش کردن است. بنابراین 30 تا 60 دقیقه قبل از ورزش چیزی بخورید که راحت هضم شود و کربوهیدرات زیاد داشته باشد. ماست میوه‌ای کم‌چرب، موز، نان گندم، میوه و بلغور قبل از ورزش مناسب هستند. اگر ورزش شما بیش از 90 دقیقه به طول می‌انجامد وعده غذایی بیشتری لازم است. می‌توانید از تخم مرغ و سبزیجات، نان گندم و میوه همراه با هم استفاده کنید.



ادامه مطلب


نوع مطلب : پست ورزشی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




ورزشکاران حر‌فه‌ای می دانند که تغذیه یک عامل مهم برای پیشرفت آنها است. رسیدن به اندام مناسب نیازمند داشتن تغذیه مناسب در کنار ورزش است.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، غذای مناسب باعث افزایش انرژی، رشد عضلات و ترمیم عضلات می‌شود. غذاهایی هستند که ورزشکاران نباید از آنها استفاده کنند.

نمونه‌هایی از این مواد غذایی عبارتند از:

1. شیرین کننده‌های مصنوعی

شیرین کننده‌های مصنوعی جایگاهی در رژیم غذایی ورزشکاران ندارند. مواد غذایی که حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی هستند نه تنها باعث اضافه وزن می‌شوند،‌ بلکه خطراتی برای سلامتی دارند. این نوع مواد غذایی باعث می‌شوند که بدن تصور کند در حال مصرف مواد غذایی واقعی و طبیعی است، بنا‌بر‌این انسولین در بدن ترشح می‌شود.

2. سوپهای کنسرو شده

این نوع مواد غذایی دارای نگه دارنده هستند. سوپ‌های کنسرو شده معمولا سدیم زیادی دارند. بدن به سدیم احتیاج دارد، اما سدیم بیش از حد باعث می‌شود فشار خون بالا برود.

3. غذاهای قنددار

درست است که ورزشکاران به کالری بیشتری احتیاج دارند، اما خوردن بیش از حد مواد قندی باعث افزایش چربی بدن و احتمال ابتلا به دیابت می‌شود.

4. نان سفید

بدن ورزشکاران به کربوهیدرات موجود در نان، برنج و پاستا احتیاج دارد. آرد سفید طوری ساخته می‌شود که فیبر و ویتامین B از آن حذف می‌شود. خوردن این نان باعث افزایش انسولین و افزایش وزن بدن می‌شود. این نوع نان باعث افزایش انرژی در مدت زمان زیادی نمی‌شود.

5. پاپ کورن

پاپ کورن مساوی چربی ناسالم و سدیم زیاد است که برای ورزشکاران مصرف آن مناسب نیست. اگر پاپ کورن بر روی آتش و نه در ماکروفر درست شود نمک و روغن زیادی به آن زده نشود می‌تواند سالم باشد.





نوع مطلب : پست ورزشی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :






( کل صفحات : 11 )    1   2   3   4   5   6   7   ...