تبلیغات
ورزشكار - بازی ویدئویی
 
ورزشكار
ز نیرو بود مرد را راستی ز سستی كژی زاید و كاستی
                                                        
درباره وبلاگ

مطالب و گفتمان ورزشی زمانه
مدیر وبلاگ : علیرضا عسكرپور
مطالب اخیر
نظرسنجی
كدام قسمت سایت مفیدتر می باشد؟





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
پنجشنبه 29 مرداد 1394 :: نویسنده : علیرضا عسكرپور
عمده‌فروشی بازی‌های ویدئویی در ژنو سوئیس

بازی ویدئویی نوعی سرگرمی تعاملی است که توسط یک دستگاه الکترونیکی مجهز به پردازشگر یا میکرو کنترلر انجام می‌شود. تعداد مخاطبان بازی‌های ویدئویی در سال‌های گذشته افزایش چشمگیر داشته و این بازی‌ها به یکی از پر هوادارترین سرگرمی‌های موجود تبدیل شده‌اند.

گونه‌های بازی‌های ویدئویی

بازی‌های ویدئویی بر اساس شیوه انجام بازی و حالت گرافیکی به ژانرهای متفاوتی تعلق می‌گیرند:

  • آموزشی تعلیمی Educational
  • اتومبیل‌رانی Driving games
    • مسابقه اتومبیل‌رانی Racing
  • راهبردStrategy
    • راهبرد نوبتیTurn Based Strategy
    • راهبرد بی‌درنگReal Time Strategy
  • بازی اکشن-ماجرایی Action-Adventure
    • مخفی کاری Stealth Action
    • ترس و بقا Survival Horror
  • اینترنتی Online games
  • سکوییPlatformers
  • تیراندازی Shooters یا Shoot'em Up
    • تیراندازی سوم شخص Third Person Shooters
    • تیراندازی اول شخص First-person shooters
  • شبیه‌سازیSimulation
    • شبیه‌سازی فضایی Space simulation
  • ضرباهنگیRhythm games
  • ماجراییAdventure
  • مبارزه‌ای Beat 'em up/Fighting
  • معمایی Puzzle
  • نقش آفرینی (ایفای نقش) Role-Playing Games
    • نقش آفرینی غربی، آمریکایی یا کامپیوتری Computer RPG
    • نقش آفرینی کنسولی یا ژاپنی Japanese RPG
  • ورزشی Sports
  • پیجال - هزارتو (لابیرینتی) Maze games

اکشن

اهمیت بازی‌های ویدئویی

  • تأثیر گذاری: تأثیر گذاری بالای این گونه بازی روی مخاطب، این بازی‌ها را به یک ابزار با استعداد بسیار بالا برای آموزش، آگهی، ترویج مذاهب، سوءاستفاده سیاسی، شستشوی مغزی و... تبدیل کرده‌است. بسیاری از دولت‌ها بعضی بازی‌های ویدئویی را به دلیل احتمال تحریک کودکان و نوجوانان و ترویج خشونت برای سنین زیر ۱۸ سال محدود کرده‌اند.
  • سود آوری: امروزه صنعت بازی‌های ویدئویی به یک عرصه سود آور تبدیل شده‌است و شرکت‌های بزرگ تولید کننده این گونه بازی‌ها هر سال سود هنگفتی به دست می‌آوردند، به گونه‌ای که در سال ۲۰۰۴ میزان سود خالص سالانه به دست آمده از صنعت بازی‌های ویدئویی به مرز ۱۰ میلیارد دلار رسید و سود حاصل سالانه به دست آمده از هالیوود (نه و نیم میلیارد دلار) را پشت سر گذاشت.
  • سرگرم کننده بودن: بازی‌های ویدئویی بر خلاف بیشتر سرگرمی‌های دیگر، تعاملی بوده و از این رو جذاب‌تر هستند.
  • اعتیاد: عده‌ای از محققین بازی‌های ویدئویی را اعتیاد آور و خطرناک قلمداد می‌کنند. هر چند این مسئله ثابت نشده است؛ اما شواهد موجود نشان می‌دهد تعدادی از علاقمندان به بازی‌های ویدئویی به طرز غیرطبیعی به این سرگرمی وابسته شده و از زندگی عادی خود باز می‌مانند.

تحقیقات نشان داده بازی‌های ویدثویی باعث افزایش هوش میشود اما باعث ایجاد خشونت نیز می‌شود.


رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای نظامی است جهت طبقه بندی بازی‌های رایانه‌ای بر اساس محتوای آنها توسعه یافته است. بیشتر این نظامها توسط بخش دولتی شکل گرفته اند و اغلب بر اساس رده بندی محتوای تصاویر متحرک هستند. این نظام به والدین کمک می‌کند که بر محتوای فرهنگی مورد استفاده فرزندان خود نظارت داشته باشند. با این حال اغلب والدین توجهی به برچسب رده سنی درج شده بر روی جلد بازی‌های خریداری شده توسط فرزندانشان نداشته و حتی خود نیز در هنگام خرید نسبت به این موضوع سهل انگار هستند.

این رده بندی بر اساس شرایط فرهنگی و ساختار اجتماعی جوامع بنا نهاده شده و به همین دلیل در مناطق مختلف جغرافیایی از رده بندی‌های متفاوت استفاده می شود. به عنوان مثال بازی متال گیر سالید ۳: اسنیک ایتر در امریکا برای سنین بالای 17 سال، در آلمان بالای 16 سال، در سوئد و انگلستان بالای 15 سال و در کره جنوبی برای کاربران بالای 18 سال در نظر گرفته شده و در ایران این بازی غیر مجاز اعلام شده است.

کشور/نظام 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17+ بزرگسالان توضیحات
ایالات متحده آمریکا کانادا مکزیک ESRB
eC E E10+ T M Ao
استرالیا ACB G PG M MA15+ RC فروش، نمایش و کرایه بازی های گروه RC در کشور استرالیا ممنوع است.
نیوزیلند OFLCNZ G PG M R13 R15 R16 R18 تمامی سنین میتوانند بازی های گروه M را خریداری نمایند اما استفاده از آن بر اساس نظر والدین برای گروه 16 سال و بالاتر است.
بریتانیا BBFC U PG 12 15 18 تمامی سنین میتوانند بازی های گروه PG را خریداری نمایند اما استفاده از آن بر اساس نظر والدین برای گروه 8 سال و بالاتر است.
بریتانیا ELSPA
3+ 7+ 11+ 12+ 15+ 16+ 18+ بیشتر در برتانیا مورد استفاده است
اتحادیه اروپا PEGI
3+ 7+ 12+ 16+ 18+ In پرتغال، رده بندی با استاندارد PEGI کمی متفاوت است
فنلاند VET
3+ 7+ 12+ 16+ 18+ مصوب 1 ژانویه 2007
آلمان USK Alle 6 12 16 18 رسمی نیست
برزیل MJ/DEJUS ER / L 10 12 14 16 18 همین نظام در رابطه با تلویزیون و دیگر رسانه ها نیز اعمال می شود.
ژاپن CERO A B C D Z
ژاپن EOCS/CSA General R 18+ بیشتر برای بازی ها کاربرد دارد. (Dating sim, Visual novel and Eroge)
کره جنوبی GRB A 12 15 18 تا قبل از سال 2006 بازی ها در کره جنوبی بر اساس KMRBطبقه بندی میشد.
تایوان GSRR 普遍
(G)
保護
(P)
輔12
(PG 12)
輔15
(PG 15)
限制
(R)
استفاده با کسب اجازه از آموزگاران یا مراجع ذی صلاح.
ایران ESRA
+3 +7 +12 +15 +18 & +25 بازی های داری صحنه های غیر اخلاقی، خشونت زیاد و ناقض هنجار های جامعه ممنوع می باشند.
TIGRS
Family Friendly Teen Content Adult Content جهت استفاده تولید کنندگان مستقل بازی.
Apple
4+ 9+ 12+ 17+ برای بازی های شرکت Apple

پراکندگی

در تصویر زیر کشورهایی که از معیارهای مختلف رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای استفاده میکنند نشان داده شده است. کشورهای که با هاشور نشان داده شده اند از چندین معیار مختلف استفاده میکنند.

Video game rating systems map.svg




نوع مطلب : پست ورزشی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




سه شنبه 24 مرداد 1396 08:07 ق.ظ
It's very simple to find out any matter on web as compared to textbooks,
as I found this article at this website.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر