تبلیغات
ورزشكار - 5 توصیه به ورزشکاران تازه‌کار
 
ورزشكار
ز نیرو بود مرد را راستی ز سستی كژی زاید و كاستی
                                                        
درباره وبلاگ

مطالب و گفتمان ورزشی زمانه
مدیر وبلاگ : علیرضا عسكرپور
مطالب اخیر
نظرسنجی
كدام قسمت سایت مفیدتر می باشد؟





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
1425535725686_ultra-marathon-training-tips-90.jpg

ورزشکارانی که تازه ورزش را شروع کرده‌اند معمولا با کمبود انرژی و سوخت بدن به خصوص در ورزش‌های استقامتی روبه‌رو می‌شوند. یکی از تصورات غلط ورزشکاران تازه‌کار و آماتور این است که فکر می‌کنند فقط ورزشکاران رقابتی و حرفه‌ای باید سوخت بدن را تامین کنند.

به گزارش ایسنا، بسیاری از تازه‌کاران می‌خواهند که وزن کم کنند بنابراین به اندازه کافی کالری دریافت نمی‌کنند.

کمبود انرژی باعث ایجاد خستگی روحی و جسمی در ورزشکاران می‌شود. ورزشکاران می‌توانند با رعایت نکات زیر از این مشکلات جلوگیری کنند.

1- با شکم خالی ورزش نکنید

قبل از شروع ورزش سوخت بدن را تامین کنید. کربوهیدرات بهترین سوخت برای ورزش کردن است. بنابراین 30 تا 60 دقیقه قبل از ورزش چیزی بخورید که راحت هضم شود و کربوهیدرات زیاد داشته باشد. ماست میوه‌ای کم‌چرب، موز، نان گندم، میوه و بلغور قبل از ورزش مناسب هستند. اگر ورزش شما بیش از 90 دقیقه به طول می‌انجامد وعده غذایی بیشتری لازم است. می‌توانید از تخم مرغ و سبزیجات، نان گندم و میوه همراه با هم استفاده کنید.

2- به میزان رطوبت بدن خود دقت کنید

بدن به هنگام ورزش کردن عرق می‌کند و احتمال دارد که آب بدن تمام شود. حتی اگر بدن کمی کمبود آب و رطوبت داشته باشد ورزش کردن سخت می‌شود. بهترین نشانه برای تعیین رطوبت بدن رنگ ادرار است. قبل و بعد از ورزش ادرار باید بی‌رنگ باشد. اگر رنگ ادرار تیره شود نشان دهنده این است که آب بدن کم بوده است و شما نیاز به مصرف آب دارید. اگر ادرار زیادی شفاف باشد و شما مرتب مجبور شوید که در طول ورزش آب بدن را دفع کنید بیش از حد از مایعات استفاده کرده‌اید.

3- بدون انرژی به ورزش ادامه ندهید

به هنگام ورزش و بعد از انجام تمرین‌های سخت نباید به حدی برسید که احساس کنید دیگر هیچ انرژی ندارید. اگر می‌خواهید بیش از 60 تا 90 دقیقه ورزش کنید باید در میانه ورزش انرژی بدن را تامین کنید. به ازای هر ساعت ورزش شما به 45 تا 60 گرم کربوهیدرات احتیاج دارید. می‌توانید در میانه ورزش از مواد غذایی همچون موز، کره بادام زمینی، نوشیدنی ورزشی و... استفاده کنید.

4- به از دست رفتن نمک بدن توجه کنید

اگر هنگامی که به دلیل ورزش کردن عرق می‌کنید لکه‌های سفید بر روی پوست یا لباس خود مشاهده می‌کنید یعنی همراه با عرق بدن شما نمک زیادی از دست می‌دهید بنابراین نیاز دارید که نمک بدن را دوباره تامین کنید. اگر احساس سردرد، حالت تهوع و کوفتگی زیاد عضلات داشتید یعنی بدنتان زیاد از حد سدیم از دست داده است. نوشیدنی‌های ورزشی حاوی سدیم هستند که می توانید به کمک آن‌ها نمک بدن را تامین کنید.

البته نشانه‌های کمبود سدیم با نشانه‌های کمبود آب بدن شبیه به هم هستند. اگر ادرار شما بی‌رنگ بود اما این نشانه‌ها را داشتید یعنی سدیم بدن شما کم شده است و یک میان وعده حاوی نمک می‌تواند حال شما را بهتر کند.

5- بعد از ورزش به بدن خود توجه کنید

بدن شما زیاد کار کرده است. بعد از ورزش به بدن خود توجه کنید و غذای مناسبی مصرف کنید.

بعد از ورزش بدن شما تلاش می‌کند که دوباره انرژی و رطوبت خود را تامین کند. مواد غذایی زیر می‌تواند موثر باشد:

نان گندم، مرغ، سالاد، ماکارونی، اسفناج، تارت، موز، میوه، کره بادام زمینی، تخم مرغ و غیره.





نوع مطلب : پست ورزشی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




جمعه 13 مرداد 1396 08:27 ب.ظ
Excellent blog post. I certainly love this website.
Keep writing!
جمعه 13 مرداد 1396 02:56 ب.ظ
Hi there, I enjoy reading through your article post. I wanted to write a little
comment to support you.
پنجشنبه 19 شهریور 1394 12:12 ب.ظ
سلام یه پیشنهاد خوب لطفا متنو بخون
عملکرد سیستم کلاچ اتوماتیک هوشمند یا همان کلاچ برقی به گونه ای است که پس از نصب آن بر روی خودرو دیگر نیازی به کلاچ گیری با پا نمی باشد. بدین نحو که جهت تعویض دنده کافی است کلیدی که روی سردنده تعبیه شده است را گرفته و اقدام به تعویض دنده نمایید. در ترافیکهای سبک و سنگین شهری نیز عملکردی مشابه خودروهای اتوماتیک دارد به طوری که پس از قراردادن خودرو در وضعیت دنده یک با گرفتن ترمز خودرو متوقف و با رها کردن ترمز خودرو به آرامی شروع به حرکت می نماید( بدون گرفتن کلید روی سردنده) و با فشردن پدال گاز خودرو سریعتر حرکت می نماید
مزیت ها و قابلیت های کلاچ اتوماتیک
نصب بدون دستکاری در هیچ یک از قطعات خودرو به صورت کاملا مجزا از قطعات دیگر
امکان جابجایی از روی یک خودرو به خودروی دیگر در صورت تعویض خودرو
قابلیت خاموش نمودن و بازگشتن به حالت اولیه در حالت اول (کلاچ گیری با پا)
افزایش عمر دیسک و صفحه کلاچ به علت کاهش خطای کلاچ گیری توسط راننده
کاهش مصرف سوخت
استفاده از تمام مزایای گیربکس اتوماتیک با پرداخت حداقل یک پنجم گیربکس اتوماتیک
اگر تصمیم به خرید یا نحوه کارش یا دیدن فیلمش داری بیا تو سایت که همه چی اونجا هست
منتظر حضورتون توی سایت هستیم
http://www.etaco.co
چهارشنبه 18 شهریور 1394 09:56 ب.ظ

سلام من معصومه قربانی مدیر سایت جهرمیا هستم مطالب خوبی داری اگه دوست داری وبلاگت رو تبلیغ کنی به وب من بیا و لینک وبلاگتو رایگان ثبت کن تا رتبت بره بالا
http://www.link.jahromia.ir

منتظر حضور گرمت برای تبادل لینک رایگان و اتوماتیک هستم
پنجشنبه 12 شهریور 1394 08:41 ب.ظ
سلام خوبی؟ من هر از گاهی به وبت سر میزنم و پست هات میخونم
اگه دوس داشتی میتونی سایتم لینک کنی
خوشحال میشم سایتم توی سایتت ثبت بشه
عنوان : وبسایت تفریحی جهرمیا
آدرس : http://jahromia.ir
محبت میکنی اگه منو لینک کنی
اگر منو لینکیدی یه خبری بهم بده مطمئن شم. دمت هات
تا دیدار دوباره بابای[بوسه]
چهارشنبه 11 شهریور 1394 06:08 ب.ظ
شک ندارم
ماه را
دلتنگی من
کامل کرده است.

سلام مطالب خوبی داری اگه دوست داری وبلاگت رو تبلیغ کنی به وب من بیا و لینک وبلاگتو ثبت کن تا رتبت بره بالا

منتظرتم عزیز
با تشکر مدیر سایت جهرمیا
شنبه 7 شهریور 1394 07:23 ب.ظ
سلام پاوریار داره یک جشنواره برگزار می کنه که جایزه اش هم چهارصد هزار تومان پول نقده که واریز میشه به حسای برنده یعنی تو با خرید حداقل 5000 تومان از فروشگاه پاوریار به نشانی :yon.ir/3RgA
میتونی شانست را امتحان کنی هر 5000 تومان = 1 امتیاز
در ضمن هر کس که امتیاز خریدش بیشتر باشه اون را بدون قرعه کشی برنده اعلام میکنه
دارای نماد اعتماد الکترونیکی
علیرضا عسكرپورسلام علی جان ممنون از دعوت شما سعی میكنم بیام ولی شرطش اینه كه 20 تومن درامدم از سایت های كلیكی بشه 5000 تومن خسیس نیستم ولی دركمون كن داش علی
ولی چون هم اسم هستیم لینكتو تایید میكنم به بازدیدتون كمك كرده باشم.پیروز باشید.
شنبه 7 شهریور 1394 07:13 ب.ظ
ممنون جالب بود.
سایت پزشکی دارم. خواستی بیا
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر